2023-01-09 12:42

Tekintsék meg a Neumann János Egyetem Könyvtár és Információs Központ 2022. decemberi könyvajánlóit.

Dolgozó kutyák

Laura Greaves 

Ismerjék meg Molly Pollyt, a diabétesz-jelző kutyát, akinek az a dolga, hogy a nap huszonnégy órájában őrködjék két kis gazdája egészsége fölött; Bailey-t, a sirályügyi igazgatóhelyettest, aki távol tartja a szemtelen madarakat az Ausztrál Tengerészeti Múzeum értékes, régi hajóitól; és Daisyt, a collie-keveréket, aki egy másik kutya állandó segítője. Ezek az életörömtől sugárzó történetek bemutatnak néhány olyan feladatot, amelyet a világmindenség legnagyszerűbb kutyáin kívül senki más nem tudna elvégezni.

Emberek és gépek : hogyan tartsuk a kezünkben az irányítást a mesterséges intelligencia korában?

Hannah Fry

Napjainkban a legkülönbözőbb területeken – az orvoslástól a közlekedésen át az igazságszolgáltatásig – számos kérdést mérlegelhetünk a mesterséges intelligencia segítségével: milyen termékeket fogyasszunk, milyen gyógymódok közül választhatunk, vagy ki érdemel börtönbüntetést. De vajon a szakemberek vagy a számítógépek a megbízhatóbb tanácsadók? Mennyiben támaszkodhatunk az előbbiekre vagy az utóbbiakra? Emberi vagy gépi döntés alapján határozható-e meg biztosabban, ki lesz visszaeső bűnöző, melyik film lesz kasszasiker és egy esetleges légi katasztrófa során milyen manőverrel menthetőek meg az utasok?
Hannah Fry matematikus, A szerelem matematikája szerzője, az Emberek és gépekben többek között ezeket a kérdéseket boncolgatva mutatja be a mesterséges intelligencia felhasználásának eddigi gyakorlatait és korlátait, az ebben rejlő lehetőségeket, és választ ad arra is, tartanunk kell-e attól, hogy a jövőben a gépek veszik át felettünk az irányítást.

Hogyan ne tervezz?

Les Binet – Sarah Carter 

A két elismert kommunikációs stratéga átfogó, mégis rendkívül könnyen kö-vethető gyakorlati útmutatót ad a hatékony marketingstratégia tervezéséhez. 
A folyamat legfontosabb lépéseit bemutató kötet a célok meghatározásától és a 4P-től kezdve a kutatáson, a briefingen, a kreatív fejlesztésen és a mé-diatervezésen át a hatékonyság és a hatásosság méréséig minden területen hasznos információt nyújt. 
A kétperces ellenőrző listák, a jó és rossz gyakorlatok és az esettanulmányok sokat segítenek abban, hogy tökéletesíthessük a marketingstratégiánkat.
„Minden szakmának szüksége van egy szilárd alapokat adó útmutatóra, amely rendet rak a fejekben, és megbízható támaszt nyújt kétségek esetén. A marketingkommunikációnak ez a könyv a nagykönyve.” (Gál Sarolta straté-giai igazgató, DDB)

A könyvek kikölcsönözhetők a Neumann János Egyetem Könyvtár és Információs Központból.